Wednesday 7 December 2016

SHARENOTE : UCAPAN DR. YUSRI MOHAMAD SEMPENA KONVENSYEN KEBANGSAAN SAHABAT YADIM 2016, DI UIAM




SHARENOTE : UCAPAN DR. YUSRI MOHAMAD SEMPENA KONVENSYEN KEBANGSAAN SAHABAT YADIM 2016, DI UIAM, 3 DESEMBER 2016 

1. Beliau mengharapkan Sahabat YADIM terus mendapat sokongan dan dorongan pimpinan kerajaan sebagai sebuah platform pembentukan generasi berjiwa Islam dan beridelisme Rabbani. Beliau juga berharapan Perdana Menteri dapat menjadi tetamu jemputan bagi konvensyen akan datang bagi menandakan sokongan yang penuh kepada perjuangan Sahabat YADIM. 

2. Sahabat YADIM terus menerus dalam proses eksperimen dan percubaan pernambahbaikan. Sahabat YADIM boleh diletak sebagai satu wadah baru dalam perjuangan melahirkan generasi yang berinspirasi Islamiyyah dalam setiap aspek dan kehidupan. Walaupun Sahabat YADIM dalam tahun-tahun pertama namun telah melibatkan hampir 30 Universiti Awam di seluruh Malaysia yang telah berada di lingkungan perjuangan Sahabat YADIM. Diantara usaha ini ialah dalam proses melatih lebih ramai Felo Muda Dakwah Negeri, murabbi dan asatizah yang boleh membantu dan membimbing pimpinan dan ahli Sahabat YADIM seluruh Negara. 

3. Beliau mengucapkan setinggi perhargaan kepada saf tertinggi MPKSY 2015/2016 yang telah melepaskan dan membariskan saf pimpinan baharu yang orang-orang baru juga dan merupakan satu kesinambungan. Namun, bukanlah 100% org yg baharu, sebahagian juga daripada mereka merupakan mantan pimpinan yang lepas.

 4. Dalam Perjuangan ini, niat perlulah mulia. Kita melatih diri kita agar kita hidup bukan untuk kepentingan diri sendiri sahaja. Itu satu skill yang sangat penting dari segi Islam. Umat Islam bukan hanya mementingkan keselesaan diri sendiri dan kehidupan tapi hidup untuk mendatangkan manfaat sebanyak mungkin kepada orang lain. Itu adalah matlamat berjemaah kita dalam Sahabat YADIM ini. 

5. Ucapan tahniah kepada semua jawatankuasa Konvensyen Kebangsaan Sahabat YADIM 2016 yang boleh dikelaskan sebagai program utama Sahabat YADIM. Tahniah dan terima kasih juga Kepada UIAM sebagai tuan rumah. Seterusnya kepada, Team En zamani, Bahagian Kepimpinan Belia YADIM yang telah berganding bahu dalam menjayakan program yang besar ini. Syabas dan tahniah. 

 Disediakan oleh : Lajnah Penyelidikan dan Pembangunan MPKSY 2016/2017

0 ulasan: