Tuesday 24 April 2018

[Sharenote Wacana Ilmiah: What Israel Wants?]

Intipati Wacana

Oleh : En Muhammad Zulfikar Azlan b Mohd Shariff (Pengurus Aman Palestin Berhad Cawangan Melaka)

     Palestin merupakan tanah milik seluruh umat Islam. Tanggal 29 dan 30 Ogos 1897 adalah tarikh terbentuknya Negara Yahudi. Filem SULTAN ABDUL HAMID menceritakan saat-saat akhir Khalifah Uthmaniah sebelum kehilangan tampuk pemerintahan dan Filem SULTAN SULAIMAN, menceritakan tentang agenda-agenda Yahudi untuk jatuhkan Islam. Jika diperhatikan peta bumi Syiah sama dengan peta zionis . Ini menunjukan jelas adanya kesepakatan antara dua puak ini. Di tanah melayu, sekitar Februari 1915 - Ramai askar Melayu Islam ditembak mati kerana menyokong sahutan daripada Khilafah Usmaniah pada ketika itu. Sir Henry Gurney antara penjajah tanah melayu, juga dalang zionis pertama yang terlibat menghancurkan Palestin dan mewujudkan negara Israel. Titik hitam bagi negara palestin bermula pada 15 Mei 1948

          Palestin merupakan jantung bagi negara-negara Islam, maka umat islam perlu  mengutamakan dan menyelamatkan negara ini agar yang lainnya akan selamat (ibarat jantung sebuah jasad, sekiranya jantung rosak apa akan jadi pada jasad?). Di dalam surah Isra' ayat 1 ia jelas membuktikan Allah SWT memberkati Masjid Aqsa. Di Masjid Aqsa juga, Rasulullah SAW menjadi imam untuk para Rasul dan Anbiya' ketika peristiwa israk mikraj. Kemuliaan negara palestin juga terserlah dengan kelahiran Imam As-Syafie di gaza.

          Antara skuad ketenteraan yang mengawal kesejahteraan di Palestin adalah Bridged al-Qassam. Syarat untuk menjadi anggota tentera Bridged al-Qassam ialah subuh berjemaah 6 bulan berturut-turut , hafal 30 juzuk dan 40 hadis sohih bukhari dan muslim , serta mepunyai pendidikan ijazah (siangnya mereka orang yang berkerjaya, malamnya mereka bersama-sama mempertahankan tanah air mereka)

Ramai yang membicarakan tentang bagaimana dan apakah umat islam yang lemah seperti kita mampu lakukan ? Berikut merupakan antara panduan pertolongan atau sumbangan  yang boleh disalurkan umat islam sebagai tanda keprihatinan terhadap Palestin :
🌸Tingkatkan iman dan amal , bersatu dan elakkan gaduh tentang perkara remeh dan salurkan bantuan dan doa
🌸 Berusaha memboikot coca cola , nestle , starbucks dan mcd (walaupun mereka ada sijil halal seperti yang dikatakan, tetapi mereka menyumbang kepada Yahudi. Kalau Yahudi mampu mengubah sejarah dunia, inikan pula perkara yang remeh temeh )
🌸Tontonlah movie 5 BROKEN CAMERAS yang memaparkan kisah benar yang berlaku di Palestin
🌸Jangan terlalu sibuk berbahas tentang ilmu tapi amal kita ke laut , kena seimbangkan keduanya


Sumber : Exco Penyelidikan & Pembangunan
Sahabat YADIM Kolej Universiti Islam Melaka

1 ulasan:

ofelliajaggi said...

Borgata Hotel Casino & Spa | DrmCD
This stylish 부산광역 출장안마 Atlantic City resort is 1.3 mi 평택 출장샵 (2.4 km) from the 영주 출장마사지 Boardwalk and 1.8 수원 출장안마 mi (2.6 km) 경산 출장마사지 from the Marina District and 2.6 mi (2.7 km) from