Tuesday 24 April 2018

[Sharenotes Wacana Ilmiah]

" ANCAMAN KEDAULATAN UMAT ISLAM (LGBT) "


[LGBT : Ancaman Kedaulatan Umat Islam Akhir Zaman]

Intipati Wacana Ilmiah

Muqaddimah
        LGBT merupakan sebuah penyakit berkaitun naluri manusia yang melanda umat islam iaitu singkatan kepada Lesbian,Gay,Biseksual dan Transgender. Kini, dianggarkan lebih 100,000 lelaki di Malaysia  terlibat dengan LGBT. Lebih serius , statistik menunjukkan kadar jangkitan HIV kepada golongan LGBT di Malaysia adalah 65%. 

        Terdapat 2 jenis ancaman LGBT. Yang pertama adalah ancaman fizikal yang mana ianya jelas, boleh dilihat dan kita masih lagi boleh mengelak serta-merta daripada ancaman ini. Ancaman yang kedua adalah ancaman ideologi , iaitu golongan ini melakukan penyebaran ideologi dan ia mengambil masa yang lama untuk meyakinkan, menarik minat, mempengaruhi pemikiran(generasi ke generasi).

       Mereka berpegang teguh dengan ideologi " Segala apa yang dibuat oleh manusia adalah halal melainkan menggangu orang lain". Perkara ini jelas bercanggah dengan garis panduan asas pemikiran islam yang sebenar yang mana mereka hanya mementingkan kebesasan hak asasi manusia serta hanya menggunakan logik sebagai panduan kepada benak pemikiran. Firman Allah yang berbunyi "
وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ ١٠٤"
Maksud: Dan hendaklah ada antara kamu satu puak yang menyeru (berdakwah) kepada kebajikan dan menyuruh berbuat segala perkara yang baik, serta melarang daripada segala yang salah (buruk dan keji). dan mereka yang bersifat demikian ialah orang yang berjaya. (Surah Ali ‘Imran, 3:104)

        Pengaruh LBGT ini dapat dikenalpasti daripada beberapa punca iaitu mereka kurang mendapat perhatian daripada keluarga, pengamatan Iman yang lemah, tidak percaya kepada ketetapan Allah serta pergaulan dengan orang yang terlibat dengan LGBT. Sesetengah daripada mereka tidak pernah disentuh sehingga sangat mudah terangsang apabila bergaul bersama golongan tersebut . Penularan wabak LGBT ini juga disokong atas faktor luaran iaitu dasar pengaruh kapitalis daripada negara-negara barat

        Sehingga kini , pengaruh LGBT telah meluas  sehingga mencapai ke tahap tinggi yang mana telah ada para pemimpin negara itu sendiri turut terlibat dengan LGBT. Rakyat Malaysia yang menetap di luar negara juga tidak terlepas, mereka menunaikan solat secara bercampur jantina, tidak menutup aurat dengan sempurna, dan membolehkan golongan LGBT beragama Islam berkahwin dengan berlainan agama. Rakyat negara luar juga datang ke Malaysia untuk menyebarkan fahaman LGBT, mereka menerbitkan dan mempromosikan buku berkaitan LGBT dan kini sudah terjual dipasaran negara Malaysia. Mereka juga mengadakan majlis berbuka puasa GAY dalam program (Pelangi Campaign) pada bulan puasa 2017. Mereka juga mengeluarkan kenyataan bahawa "Umat Islam di Malaysia seharusnya lebih terbuka dan mencontohi pendekatan dibuat di London yang menerim LGBT dengan baik.

         Justeru, apakah solusi atau inisiatif yang harus diambil oleh umat islam di Malaysia bagi menagani masalah ini ? , 
1)Mereka seharusnya dibimbing supaya mereka dapat menjalani kehidupan mengikut sunnatullah iaitu kearah kehidupan yang sejahtera
2)Memperbetulkan Niat dan kesungguhan dari yang ingin berubah itu penting

        Islam mengajar kita untuk berbuat kebaikan dan mencegah kemungkaran. Oleh itu,cegahlah ia selagi mana kita mampu

        Sabda Rasulullah saw, yang bermaksud : Sesiapa di antara kamu yang melihat kemungkaran, hendaklah dia mengubahnya (mencegah dan menghentikannya) dengan tangannya. Jika dia tidak mampu maka ubahlah dengan lisannya. Jika dia masih tidak mampu (maka ubahlah) dengan hatinya (dengan membencinya), yang sedemikian adalah selemah-lemah iman.



Sumber : Exco Penyelidikan & Pembangunan SahabatYADIM Universiti Tun Hussien Onn Malaysia




1 ulasan:

Kavita Pheerangee said...

Adakah anda dalam krisis kewangan, mencari wang untuk memulakan perniagaan anda sendiri atau membayar bil anda?
Saya mendapat saya dari Mike Fisher. Kad ATM kosong saya boleh mengeluarkan $ 2,000 setiap hari. Saya mendapatnya dari minggu lalu dan sekarang saya mempunyai $ 14,000 percuma. ATM kosong mengeluarkan wang dari setiap mesin ATM dan tidak ada nama keluarga, ia tidak dapat dikesan dan sekarang saya mempunyai wang untuk bekerja dan wang yang cukup untuk saya dan keluarga saya untuk hidup.

PERCAYA KAD KREDIT KESELAMATAN DI HARGA PRIBADI
* Mereka menjual kad ini kepada semua pelanggan dan pembeli yang berminat di seluruh dunia, kad ini mempunyai had pengeluaran harian sebanyak $ 2000 hingga $ 5000 dan sehingga $ 50,000 di kedai dan POS tanpa had. *

* e-mel: blankatm156@gmail.com
* Anda juga boleh menghubungi atau membantu Hubungi kami hari ini untuk lebih banyak pencerahan
+1 (301) 329-5298